چالش های تجارت الکترونیکی( آموزش کسب و کار اینترنتی)

سطح و انواع چالش های مربوط به تجارت الکترونیکی بسته به تعداد زیادی از عوامل – از اینکه آیا آنها از خدمات دیجیتال برای فعال کردن تجارت الکترونیکی در تنها بخش هایی از فعالیت های خود استفاده می کنند ، از یک سازمان به سازمان دیگر بستگی دارد ، از اینکه آیا خدمات دیجیتالی هسته اصلی خود را تأمین می کنند. گزاره ارزش ، آیا آنها از زیرساخت های فناوری میراثی برخوردار باشند یا دیجیتال به دنیا آمده اند.

با این حال ، برخی از چالش های مشترک وجود دارد. این چالش ها موارد زیر را شامل می شود:

تضمین خدمات تجارت الکترونیکی در برابر حملات سایبری؛
خدمات مقیاس گذاری به اندازه کافی سریع برای پاسخگویی به تقاضا بدون به خطر انداختن عملکرد؛
تکامل فن آوری های آنها به اندازه کافی سریع برای همگام با تغییر پویایی بازار.
یافتن و آموزش کارگرانی که می توانند با مهارت هایی که دائماً برای تکامل نیاز دارند ، گام بردارند. و
همگام با قابلیت های تجارت الکترونیکی که ، به ماهیت الکترونیکی خود ، همیشه فعال هستند.
علاوه بر این ، بسیاری از شرکت ها در تلاشند تا از موارد خاموش تجارت الکترونیکی در سازمان خود به ادغام خدمات تجارت الکترونیکی و استفاده از آنها برای تبدیل خود به عملیات دیجیتالی بپردازند ، جایی که عناصر مختلف کسب و کار الکترونیکی با هم ادغام شده و یکپارچه عمل می کنند.

امنیت و خطرات
تاکتیک های تجارت الکترونیکی مزایایی مانند دستیابی به یک مشتری گسترده تر و معاملات سریعتر را ارائه می دهد ، اما با خطرات مرتبط همراه است. به عنوان مثال ، تجارت الکترونیکی خطرات امنیتی زیادی در مورد داده ها ایجاد می کند ، زیرا مشتریان در مواقع معاملات الکترونیکی موظفند اطلاعات حساس مانند اطلاعات تماس و شماره کارتهای اعتباری را ارائه دهند. این اطلاعات برای هکرها و مخصوصاً در برابر نقض داده ها آسیب پذیر است ، بنابراین صاحبان وب سایت تجارت الکترونیکی وظیفه دارند روش هایی مانند رمزگذاری داده ها را برای اطمینان از معاملات امن درج کنند. عدم اطمینان از یکپارچگی داده ها و ترکیب اقدامات امنیتی مناسب داده ها ، خطر جریمه و از بین رفتن وفاداری مشتری را ایجاد می کند. آموزش کسب و کار اینترنتی

از آنجا که تجارت الکترونیکی موفق به معاملات سریع و ایمن اینترنتی تکیه می کند ، حتی به سادگی یک سرویس میزبانی وب بد خطری برای این شرکت ها ایجاد می کند. سرورهای خراب شده و پهنای باند ناکافی منجر به خرابی مداوم وب سایت و نارضایتی مشتری می شوند ، بنابراین شرکت ها باید در ارائه دهندگان میزبانی مشهور و قابل اعتماد سرمایه گذاری کنند که به نوبه خود می تواند هزینه های مرتبط با اجرای یک تجارت الکترونیکی موفق را بالا ببرد.

خطرات بازاریابی در هنگام تجارت الکترونیک نیز وجود دارد. همه نوع مشاغل برای ایجاد رشد و فروش به بازاریابی مؤثر متکی هستند ، اما روشهای بازاریابی آنلاین با روشهای سنتی و آفلاین بسیار متفاوت است. بدون یک فعالیت بازاریابی مؤثر که بطور خاص برای ارتقاء مشاغل الکترونیکی طراحی شده باشد ، یک سازمان با سرمایه گذاری در منابع بازاریابی که باعث ایجاد ترافیک مصرف کننده به وب سایت های معامله نمی شود ، ریسک مالی زیادی را ایجاد می کند. مشاغل الکترونیکی همچنین در معرض خطر سیستماتیک هستند که بر کل بخش بازار آنلاین تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، سقوط dot-com 2000 تا 2001 پس از آنکه چندین شرکت نوپا تجارت الکترونیکی به بازار عرضه شدند و توسط سایر مشاغل الکترونیکی خریداری شدند ، آغاز شد. این مشاغل الکترونیکی جریان نقدی کمی داشتند و بسیاری از آنها رشد ثبات مالی را ارزیابی می کردند. این یک حباب اقتصادی ناپایدار به وجود آورد که در نهایت بسیاری از این شرکت ها هنگام ترکیدن ، از کار خارج نشوند.

تجارت الکترونیکی در مقابل تجارت الکترونیکی
تجارت الکترونیکی و تجارت الکترونیکی مشابه هستند ، اما مترادف نیستند ، زیرا تجارت الکترونیکی محدود به خرید و فروش محصولات به صورت آنلاین است ، در حالی که تجارت الکترونیکی طیف گسترده ای از فرایندهای تجاری را با شامل جنبه هایی مانند مدیریت زنجیره تأمین ، پردازش سفارش الکترونیکی تعریف می کند. و مدیریت ارتباط با مشتری طراحی شده برای کمک به شرکت به طور مؤثرتر و مؤثر عمل می کند. بنابراین ، تجارت الکترونیکی باید به عنوان زیرمجموعه تجارت الکترونیکی تلقی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *